گلایه تند عباس رافعی از قاچاق فیلم در سینما/اکران فیلم جدید «امیر جدیدی» در چرخه آنلاین
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۳۳۳۶
خبرگزاری میزان- بیستمین روز از خرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیههای فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها میتوان به اظهار نظر عباس رافعی پیرامون قاچاق آثار اکران آنلاین سینما اشاره کرد. تاریخ انتشار: 16:31 - 20 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۷۶۸۰
خبرگزاری میزان - بیستمین روز از خرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیههای فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها میتوان به اظهار نظر عباس رافعی پیرامون قاچاق آثار اکران آنلاین سینما اشاره کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
زندگی شهید مدافع حرم «اصغر فلاح پیشه» سوژه جدید نویسنده کتاب «سر سپرده»
سمیرا خطیب زاده در گفتوگو با خبرگزاری میزان پیرامون مضمون کتاب جدید خود با موضوع زندگی شهید اصغر فلاح پیشه گفت: کتاب جدیدم با موضوع زندگی شهید اصغر فلاح پیشه یکی از شهدای مدافع حرم است که در هنگام عملیات در سوریه به شهادت رسید، وی پیش از این در هشت سال دفاع مقدس حضوری پر رنگ داشت که پس از آن دوران به درجه جانبازی رسیده بود، کتاب زندگی این شهید بزرگوار در حال حاضر مراحل نگارش خود را میگذراند و به زودی وارد بازار نشر میشود
وی در همین راستا ادامه داد: وجه تمایز شهید اصغر فلاح پیشه را با سایر شهد باید در حضور هشت ساله این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس و پس از آن نیز در بین مدافعان حرم دانست، وی با وجود اینکه در هشت سال دفاع مقدس به درجه جانبازی رسیده بود با این حال دائما در تلاش و تکاپو برای ارائه خدمات به مردم و دفاع از وطن بود.
خطیب زاده پیرامون داستان زندگی شهید اصغر فلاح پیشه ابراز کرد: شهید اصغر فلاح پیشه پس از پایان هشت سال دفاع مقدس همچنان کارش را در سپاه پاسداران ادامه داد و در نهایت در همین ارگان بازنشسته شد سپس در عتبات عالیات و در کشور عراق به ارائه خدمات برای زائران «امام حسین (ع)» پرداخت او مسئول خدماتی بود که هتلها و آشپزخانهها به زائران میدادند لذا دائما در حال تکاپو برای فراهم کردن بهترین خدمات بود ، با حضور او در این سمت تمام زائران به بهتر شدن خدمات اقرار میکردند.
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.
به شدت از قاچاق فیلم «بهت» واهمه دارم
عباس رافعی در گفتوگو با خبرگزاری میزان، پیرامون دلیل اکران آنلاین فیلم سینمایی «بهت» گفت: با توجه به تولیدات سال گذشته سینمایی به علاوه آثاری که امسال تولید میشوند و همین طور با در نظر گرفتن تعداد محدود سینماها در سطح کشور ترسیدیم که فیلم سینمایی «بهت» مجال اکران خوب را نداشته باشد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا به اکران آنلاین این فیلم فکر کنیم.
وی در همین راستا ادامه داد: از نظر من اکران آنلاین در سینمای کشور یک فرصت و موقعیت خوب است و ما هم با توجه به موفقیت آثار پیشین چرخه اکران آنلاین تصمیم گرفتیم که فیلم سینمایی بهت را نیز در این چرخه قرار دهیم، من احساس میکنم که این نوع از اکران تاکنون موفق بوده است.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنیدکارگردان فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» درباره پدیده اکران آنلاین اضافه کرد: از نظر من اکران آنلاین ریسک نیست، بیشتر از این هم نمیتوان در انتظار بازگشایی سینماها ایستاد، این را فراموش نکنیم که هر کارگردانی دوست دارد فیلمش بر پرده سینما اکران شود، اما به هر حال شرایط فعلی شرایطی عادی نیست و به طبع باید در چنین وضعیتی تصمیمی متفاوت گرفت.
وی در همین رابطه اذعان کرد: بدون شک برای من به عنوان کارگردان لذت تماشای فیلم در سالن سینما است، وقتی من فیلمم را کنار تماشاگر ببینم با در نظر گرفتن بازخورد آنها در سینما میتوانم به نکات مثبت و منفی اثرم پی ببرم، در هر صورت اکران آنلاین چنین ظرفیتی را از ما میگیرد، اما طبیعتا میتواند گستره بیشتری از مخاطبان را پوشش دهد.
رافعی ادامه داد: شاید در بخشی از فیلم در هنگام اکران در سینما من موقعیتی کمدی خلق کرده باشم، اما مخاطب با آن نخندد، در صورتی که من فکر میکردم که بسیار خنده دار است، به همین ترتیب من مخاطب خود و نیازهای وی را میشناسم، پدیده اکران آنلاین تمامی این تحلیلها را از من به عنوان کارگردان سلب میکند.
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.
دزد دریایی سینمای هالیوود ۵۷ ساله شد
خبرگزاری میزان - «جانی دپ» بازیگر مطرح سینمای هالیوود که بیشتر در ایران به خاطر بازی در فیلم «دزدان دریایی کارائیب» به محبوبیت رسیده امروز سالروز تولد ۵۷ سالگی خود را جشن خواهد گرفت.
دپ در اوونزبروو، کنتاکی به دنیا آمد. پدرش جان کریستوفر دپ، مهندس شهرسازی و مادرش بتی سو پالمر یک خدمتکار بود. او یک برادر به نام دنیل دارد که رماننویس است و دو خواهر نیز به نامهای کریستی و دبی دارد. خانواده او از مهاجران فرانسوی پروتستان بودند که در حدود سال ۱۷۰۰ در ویرجینیا ساکن شدند.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار سینمای هالیوود اینجا کلیک کنیدوی در 16 سالگی از مدرسه اخراج شد و به موسیقی راک روی آورد و وارد یک گروه راک به نام کیدز شد. در سال ۱۹۸۳ دپ با لوری آن آلیسون ازدواج کرد.
چند سال بعد همسرش، نیکولاس کیج را به او معرفی کرد و کیج به او پیشنهاد کرد تا وارد عرصه بازیگری و سینما شود. جانی در سال ۱۹۸۵ از همسرش جدا شد.
در سال ۱۹۹۵ جانی دپ از سوی مجله امپایر به عنوان یکی از ۱۰۰ ستاره تاریخ سینما شناخته شد و از سوی این مجله مقام ۶۷ را در بین ۱۰۰ ستاره همیشگی سینما بدست آورد.
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.
«لتیان» به زودی وارد مرحله فروش بلیت میشود/ همکاری جدیدی و ایزدیار
خبرگزاری میزان - در آستانه بازگشایی سینماهای سراسر کشور پس از نزدیک به چهار ماه تعطیلی بر اثر شیوع بیماری کرونا و آغاز قرنطینه خانگی، بسیاری از هنردوستان از سویی با اشتیاق به این بازگشایی نگاه میکنند و از سویی برخی همچنان رغبتی برای حضور در سالنهای سینما نشان نمیدهند.
البته بازگشایی سینماها بعد از عبور از دوران اوج بیماری کرونا نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از سینماهای جهان در دستور کار قرار گرفته است، به فرض مثال کریستوفر نولان از جمله حامیان بازگشایی سینماها است، اکران فیلم «تنت» ساخته وی اولین فیلم بعد از کرونا خواهد بود.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنیدسینمای کشور هم طی چهار ماه گذشته فراز و نشیبهای فراوانی را تجربه کرد، اکران آنلاین از جمله پدیده های مهم این دوران بود که با استقبال گسترده ای روبرو شد و حال در چرخه خود نزدیک به ده فیلم را می بیند، اکران سینما ماشین هم نوع دیگری از مدیوم پخش بود که البته تجربه چندان موفقی نبود.
حال با وجود اینکه براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین ستاد ملی مبارزه با کرونا سالنهای سینمایی در سراسر کشور از اول تیر ماه بازگشایی می شوند، باز هم کارگردانانی هستند که اکران آنلاین را به اکران در سالن سینما با شرایط موجود و تخصیص نصف صندلی های سینما ترجیح دهند.
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.
مشکلاتی که این روزها بر سر راه تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب وجود دارد
وحید محمدپور در گفتوگو با خبرگزاری میزان، پیرامون وضعیت فعلی تولید و عرضه کالاهای عفاف و حجاب گفت: انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب، تنها گروهی هستند که آستینها را بالا زده و به صورت جهادی، با دستان خالی، بدون حمایت هیچ سازمان و مجموعه دولتی در خط مقدم تهاجم فرهنگی ایستادهاند و سعی میکنند که از تولیدکنندگان محصولات حجاب در کشور حمایت کنند.
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب درباره فرآیند تولید البسه عفاف و حجاب تصریح کرد: در شرایط کنونی تولید مسئلهای ساده نیست، موانع بزرگی همچون گرفتن و اخذ مجوزها تا مواد اولیه و قیمت ها سر راه تولید کنندگان است، حال با وجود شرایط کرونا این مسئله مطرح است کدام ارگان از تولیدکنندگان حمایت کرد و اجازه بسته شدن تولیدیها را ندادند.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از نمایشگاه عفاف و حجاب اینجا کلیک کنیدوی در مورد برگزاری نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب اذعان کرد: نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب کاملا شبیه و دارای بخشهای مشابه نمایشگاه حضوری است، با وجود شرایط شیوع ویروس کرونا و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی طی جلسات مکرر تصمیم بر برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی گرفته شد. این رویداد برگزار شد تا بهانهای برای ورود تولیدکنندگان به فضای سایبری شود تا بتوانند محصولات خود را از این طریق به فروش برسانند.
محمد پور در همین راستا ادامه داد: با در نظر گرفتن مدت زمان کوتاهی که تصمیم به برگزاری نمایشگاه مجازی گرفته شد به نظر من نمایشگاه موفق عمل کرد و توانست برندهای متفاوت را به مخاطبان معرفی کند و آمارها نشان میدهد استقبالها نیز از این نمایشگاه خوب بوده است.
وی پیرامون افزایش فعالیت مجازی در عرصه عفاف و حجاب افزود: با توجه به این موضوع که پیش بینی شده بیماری کرونا در کشور ماندگار خواهد بود، انجمن برای حمایت از تولیدکنندگان سعی در توسعه تبلیغات و ورود هر چه بیشتر برندهای حجاب به فضای مجازی را دارد.
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.
«یک روز خوب» روایتی خواندنی از زندگی یک پدر و پسر
مازیار حاتمی در گفتوگو با خبرگزاری میزان پیرامون مضمون کتاب «یک روز خوب» گفت: کتاب «یک روز خوب» برای کودکان فراهم شده است و برگرفته از خاطره آخرین دیدار شهید عباس ورامینی با خانواده اش در شهرک ابوذر است.
وی همین راستا ادامه داد: این کتاب برای گروه سنی کودکان نوشته شده است، ماجرا به زمانی باز میگردد که شهید عباس ورامینی در آخرین بازگشت خود به خانه که در منطقه نزدیک محل خدمتش بوده سفری را به همراه پسرش به شهر دارد تا مواد مورد نیاز منزل را تهیه کنند، این زمان لحظاتی زیبا و جذابی را برای فرزندش میثم به همراه دارد، او احساس خوبی دارد زیرا فکر میکند برای مدتی طولانی پدر را در کنار خود دارد.
بیشتر بخوانید: برای مطالعه تازهترین خبرها از انتشارات ۲۷ بعثت اینجا کلیک کنیدحاتمی کتاب «یک روز خوب» را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: این کتاب شاید کوتاه و مخصوص گروه سنی کودکان و نوجوانان نوشته شده است، اما پیامهای ارزشمندی را در خود نهفته داشته و در عین حال جذابیت بسیاری برای مخاطب کودک دارد و تا حدودی آنان را با حال و هوای کودکان دوران جنگ آشنا میکند.
وی درباره جذابترین بخش کتاب «یک روز خوب» بیان کرد: کتاب «یک روز خوب» خاطره میثم ورامینی است، او هنگامی که متوجه میشود پدر به خانه آمده خوشحال میشود و برای اینکه دوستان خود را نیز خوشحال کند از دوستان خود میخواهد تا هنگامی که در دفعه بعد میثم به همراه پدرش راهی خرید به شهر نزدیک محل سکونت میشوند با آنها همراه شوند.
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اینجا اینجا اینجا اینجا اینجا اخبار سینما سینمای ایران گفت وگو با خبرگزاری میزان برای مشاهده آخرین اخبار تولیدکنندگان محصولات همین راستا ادامه شهید اصغر فلاح پیشه بازگشایی سینما بیشتر بخوانید اکران آنلاین فیلم سینمایی عفاف و حجاب عباس رافعی زندگی شهید یک روز خوب دفاع مقدس هشت سال
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
فیلم «آپاراتچی» مصداقی از پرداختن به سینمای مردمی است که در چهلودومین جشنواره فیلم فجر با استقبال مخاطبان مواجه شد و توانست سیمرغ بلورین و جایزه ویژه کارگردانی بخش نگاه نو را از هیئت داوران دریافت کند؛ از مهمترین ویژگیهای این فیلم روایتی است که فضای خارج از پایتخت ارائه میشود.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، «من فقط یک فیلمسازم و تمام زندگیام سینماست. سینما شغل من نیست، عشق منه.» اینها سخنان جلیل رشیدی است، شخصیت اول فیلم آپاراتچی، که برگرفته از شخصیت جلیل طائفی، یک عاشق سینما در دهه ۶۰ است؛ جلیل اگر چه شغلش نقاشی است، اما عشقش فیلمسازی است و حاضر است سختیهایش را هم به جان بخرد؛ فیلم آپاراتچی روایتگر دلبستگیهای یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما است که با اشتیاق تمام به تولید چند فیلم کوتاه موفق شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است؛ به طور کلی در این فیلم با یک اثر درباره سینما و برای سینما روبهرو هستیم.
مسئله آپاراتچی مسئله سینما، مسئله بقا یا از میان رفتن سینما است، مسئله فیلم آپاراتچی به ظاهر محدود به یک دوره زمانی خاص و در عمل مربوط به همیشه تاریخ در این مرز پرگهر است و بر این اساس علی طاهرفر کارگردان فیلم آپاراتچی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دو رویکرد اساسی در درونمایه فیلم آپاراتچی وجود دارد، اظهار میکند: رویکرد اول فیلم آپاراتچی هنر مردمی است و رویکرد دوم آن روایت دهه ۶۰، زیست و فرهنگ مردم تبریز در این دهه است که میتوان گفت در دل همین هنر مردمی ادای دین به سینما نیز موضوعی نهفته است.
وی ادامه میدهد: موقعیت فیلم در ادای دین به سینما جزو موقعیتهای نمایشی است که بیشتر کارگردانان دوست دارند در آن یک تجربه داشته باشند چراکه یک عمر پشت دوربین به تجربه نشستند و میخواهند همین تجربیات را جلوی دوربین ببرند.
کارگردان فیلم آپاراتچی با اشاره به اینکه همانند کشورهای دیگر نمایندگان زیادی برای فیلم در سینما ایران داریم و این موضوع یک دغدغه فرهنگی برای سینماگران محسوب میشود، تصریح میکند: گاهی اوقات در دل فیلمها بسیاری از حقایق سینما ظهور و بروز پیدا میکند، به طوری که گاهی لحظات شیرینی را رقم میزند و گاهی نیز حقایق تلخی در آن هست که نکات گفته نشده سینما را بیان میکند؛ در همین راستا این اتفاقات دست به دست هم دادند که من با رغبت به سمت آپاراتچی بیایم.
در «آپاراتچی»، تلاش برای ارائه هنر مردمی بودوی با اشاره به موضوع ادای دین به سینما میافزاید: وقتی که با یک موضوع خاص مواجه هستیم مخاطبان آن خاص خواهند بود و عام نیستند در همین راستا تلاش کردیم هنر مردمی را ارائه دهیم که مخاطب عام داشته باشد.
طاهرفر میگوید: دغدغه ما این بود که فیلمی با شاخصهها و مولفههایی را تولید کنیم که مخاطب عام را جذب کند تا افراد علاوه بر اینکه لحظات شاد، مفرح، شیرین و گاهی کمدی را مشاهده میکنند، هنگام خروج از سینما یک ارزش افزوده فرهنگی نیز به همراه داشته باشند چراکه مخاطب در سبد فرهنگی خود یک فیلمی را انتخاب و هزینه اقتصادی کرده است در همین راستا حق دارد هنگام خروج از سینما حداقل از نظر مضمونی یک تعالی را در خود احساس کند.
وی در خصوص برخوردهای مردمی نسبت به فیلم نیز اظهار میکند: هنگامی که در عرصهی غوغا سالاری فیلمهای کمدی و گیشه پسند قدم میگذارید کار دشوار میشود اما به لطف خدا در هر کدام از مولفههایی که بیان شد بازخوردهایی با تراز بالا و پایین از سوی مخاطبین دریافت کردیم که این بازخوردهای خوب انگیزه مضاعفی را برای ادامه دادن در این مسیر به ما داده است.
کارگردان فیلم آپاراتچی با بیان اینکه امیدوارم روزگاری به این نتیجه نرسیم که باید در بستر طنز چیزی را تعریف کنیم تا مخاطب به سینما بیاید، ادامه میدهد: ما باید در لایههای بیرونی، درونی، فرامتن و زیر متن یک مفهومی را بگنجانیم تا مردم به بهانه کمدی بودن فیلم بیایند و آن مورد را نیز دریافت کنند؛ از این رو امیدوارم روزی فرا برسد که ما در حوزه فیلمهای غیر کمدی به جایگاهی برسیم که فیلم ما جزو انتخاب اول تماشاچیها باشد.
وی تصریح میکند: طی سالهای اخیر اتفاقاتی رخ داده که سلیقه مخاطبین را بر مدار برخی کارهای ناصواب فرهنگی بناگذاری کردیم و این اتفاقی نامبارک و راه انحطاط سینمایی ما است، از این رو باید توجه داشت که معمولاً وقتی چنین اتفاقی میافتد هم سرمایهگذاران و هم تهیه کنندگان و به تبع آن در یک دراز مدت یا میان مدت کارگردانان و نویسندگان نیز به آن سمت خواهند رفت و صرفاً بر مبنای رسالت خود عمل نمیکنند؛ در همین راستا امیدوارم روز فرا برسد که با حمایت سازمان سینمایی و جریان سینمایی کشور شاهده آفرینش آثاری بهتر باشیم.
تنوع ژانرهای جشنواره فجر، از مهمترین نکات آن بودطاهرفر میافزاید: جشنواره فیلم فجر امسال از همان انتخاب فیلمها برای بخش نگاه نو و سیمرغ، طبقه بندی که اتفاق افتاد و جواب نهایی که برگزار کنندگان آن مبنی بر تکمیل جدول فیلمها دادند که در وسط جشنواره نیز خیلی از منتقدین و کارشناسان عنوان کردند که عدالت سینمایی رعایت نشده، با فراز و نشیب زیادی همراه بود؛ در همین راستا باید گفت که حواشی جشنواره زیاد بود اما مهمترین حسن آن وجود تنوع موضوعی قابل قبول سینمای اجتماعی، کمدی، سیاسی، ورزشی و حتی کودک و نوجوان بود.
وی با بیان اینکه ما گاهی اوقات مصلحت را فدای حقیقت میکنیم، میگوید: بسیاری از فیلمسازان دیگری بودند که باید در بخش سودای سیمرغ حضور پیدا میکردند، همه عواملشان به چالش کشیده میشدند و یک رقابت پایا پای میداشتند اما این اتفاق نیفتاد؛ از این رو یقین دارم که سال بعد سازمان سینمایی یک تدبیری برای این موضوع خواهد داشت.
کارگردان فیلم آپاراتچی اظهار میکند: باید اعتراف کنم لطف خدا و شهدا بود که در اولین حضور و اولین فیلمم در بخش مسابقه رفتیم و سیمرغ نیز گرفتیم؛ همچنین خیلی خوشحالم که فیلمی با موضوع دهه ۶۰، جنگ، ترور، شهادت، نماز جمعه و هنر مردمی ساختیم.
وی با بیان اینکه دیوار بزرگ و حائلی که برای تولید فیلم میان شهرستان و پایتخت بود در حال کوتاه شدن است، ادامه میدهد: اتفاق بدی است که فیلمسازان شهرستانی بعد از یک، دو و حتی سه دهه بعد فضا برایشان فراهم شود تا فیلم بسازند، چراکه این باعث میشود خیلی از انرژیها، پتانسیلها و استعدادهایی که در شهرستانها داریم رو به نابودی برود و گاهی نیز فنا میشوند؛ به طوری که شخص یا مسیر خود را عوض میکند و قلم و دوربین را زمین میگذارند یا امیدی به این سینما نخواهد داشت.
طاهرفر تصریح میکند: با رویکردهای امسال جشنواره فیلم فجر به آینده امیدوار شدم و امیدوارم که سازمان سینمایی سوره، فارابی و سازمان سینمایی در ادامه نیز اتفاقات خوبی را رقم بزنند.
تصویر، هنری اثرگذار استعلیرضا استادی بازیگر فیلم آپاراتچی نیز در گفتوگو با ایمنا با بیان اینکه از حضور خود در خانواده فیلم آپاراتچی خرسند هستم، اظهار میکند: هر هنرمندی دغدغه این را دارد که متفاوتتر از قبل باشد، در همین راستا این پروژه برای من یکی از بارزترین موارد بود و زمانی که کار پیشنهاد شد، کلیت فیلم را خواندم و با توجه به اینکه فیلمی روایی و روایتگر بخشی از هنر سینما بود با افتخار نقش پیشنهاد شده را قبول کردم.
وی ادامه میدهد: در بازخوردها بیان شد که آپاراتچی فیلم کمدی شریفی است که میشود آن را با خانواده دید، نمیگویم فیلمهای دیگر خالی از شرافت بوده اما این فیلم با توجه به تحقیق و پژوهشی که آقای طاهرفر انجام دادند در این زمینه به طبع خود را نشان داده است چرا که وقتی یک کار خروجی یک تفکر و پژوهش باشد و درست چیده شود خروجی آن استقبال خوب مردم خواهد بود؛ از این رو فیلم خوب اقبال شده و نشان میدهد که فیلمساز توانسته کار خود را به درستی انجام دهد.
بازیگر فیلم آپاراتچی تصریح میکند: جشنواره چکیده و نتیجه کارهای تولید شده یک الی دو ساله هنرمندان است و در فیلم هنرمندان نیز میتوانیم بازخورد شرایط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و… را مشاهده کنیم.
وی افزود: هویت یک ملت در آثار هنریشان دیده میشود به همین خاطر من تمام کارهای تولید شده را خالی از این بحث نمیبینم و به مرزبندی شهرستانی و مرکزی زیاد قائل نیستم چراکه هر هنرمندی اگر کار قابل اعتنا برای تولید داشته باشد میتواند حرفی نیز برای گفتن داشته باشد؛ در همین راستا فیلم آپاراتچی هم از آن دسته کارهایی است که فیلمساز توانسته به نحو احسن کار خود را انجام دهد.
استادی میگوید: ساخت فیلمهایی همچون آپاراتچی میتواند بر فرهنگ یک کشور اثرگذار باشد چرا که اکنون یکی از هنرهای ارتباطی و تأثیرگذار، هنر تصویر است و باید بیشتر به آن اهمیت داده شود.
وی اظهار میکند: به وفور سوژههایی همچون آپاراتچی در کشور و جامعه ما اتفاق افتاده است؛ در همین راستا پرداختن به شخصیتهای هنری، قهرمانی، فرهنگی و… در قالب سینما، تلویزیون و مواردی از این دست میتواند بر افق فرهنگی و هنری کشور مؤثر باشد.
به گزارش ایمنا، آپاراتچی تازهترین روایت سینما از سینما است که میتوان آن را ادای دینی به این حوزه دانست اما آنچه این فیلم را از دیگر آثار مشابه در این زمینه متمایز میکند، پرداختن به سینمای مردمی است و تقابل آشکاری که این نوع از سینما با دو جریان تحجر و شبه روشنفکری دارد؛ فیلم سینمایی آپاراتچی در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با استقبال مخاطبان مواجه شد و توانست سیمرغ بلورین و جایزه ویژه کارگردانی بخش نگاه نو را از هیئت داوران دریافت کند و در این راستا باید به این نکته توجه داشت آپاراتچی سعی داشته عموم مردم را به فیلم جذب کند و در این مسیر به موفقیت نیز دست یافته است.
کد خبر 748562